Friday, January 22, 2010

Kekalkan Gadget Anda

Dapatkan template untuk blog anda di
http://templates4blog09.co.cc

Salam semua , lama dah rasanya tak menulis kat blog ini dan lama juga ler tak edit layout blog yang ada. Rupa-rupanya ada sesuatu yang terbaru dari blogspot untuk memudahkan mereka yang suka menukar layout mereka ( termasuklah aku sendiri ) . Apa yang baru tu ?

Biar aku cerita sedikit , aku ni memang suka menukar layout blog kepada yang baru , asal jumpa ajer yang nampak berkenan jer mulalah aku nak tukar layout blog yang aku ada. Tapi banyak ler kerja sikit sebab apabila nak tukar aje kepada layout atau template yang baru semua gadget / widget yang kita buat akan hilang. Jadi terpaksalah setting semula dari awal untuk meletakkan kembali gadget / widget yang hilang itu.

Tetapi dengan fungsi terbaru dari blogspot ini (aku kira ) , dapat menyenangkan kita ketika menukar layout atau templatye baru , kita diberi pilihan untuk mengekalkan gadget / widget lama yang sedia ada. Jadi , tak perlulah pening-pening untuk setting widget baru lagi. Yang perlu kita buat ialah susun ajer gadget / widget kita tu ditempat yang bersesuaian dengan layout baru kita.
Selamat mencuba !!

No comments:

Post a Comment